Kruger

2 augustus 2023 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vandaag moeten we nog 1x vroeg op staan. De laatste keer op Safari deze vakantie met een game drive. En niet onbelangrijk, de laatste kans om leeuwen te spotten.

De eerste 2 uur is het vooral afzien van de kou en zijn we bijna tot aan Mozambique op zoek naar Leeuwen. Maar dan ineens komt er uit het niets een jong luipaard uit de “buschie” geslopen. Hij kwam net zo dichtbij als gisteren en wat heel gaaf was, dat we goed konden volgen hoe hij op jacht was. Niet veel later spotten wij ook een "African Civet". Deze katachtige wordt bijna nooit waargenomen omdat deze overdag slaapt. Kortom erg veel geluk gehad, maar de kans werd steeds kleiner om het laatste dier van de Big Five te vinden.

Tijdens de lunch kwam onze gids “Derrick” vertellen dat er Lions gezien waren in de buurt van de locatie waar we nu waren. En hup op ruime afstand van de weg lagen 5 flinke leeuwinnen bij te komen van de jacht. Voor de hele groep een mooi moment, want na al dat moois, was ook de Big Five in the pocket!!

Na een geslaagde dag even chillen bij de bar, waar de kids lekker stonden te poolen en als afsluiter een hele gezellige braaj in de buitenlucht. Na afloop gelijk weer naar bed want de koffers moeten weer om 6 uur buiten staan omdat we een lange route voor de boeg hebben door de Drakenbergen naarnaar Pretoria.

1. Brenda:
    2 augustus 2023
    Wat cool om meegemaakt te hebben! 😍