Krugerpark 🐆🐘🦁

30 juli 2023 - Ehlanzeni, Zuid-Afrika

Vanmorgen ging de wekker op tijd. Maar nog geen 5 minuten later viel de stroom uit. Best lastig om in het donker de laatste spullen in de koffer te doen, maar met behulp van een zaklamp is het uiteindelijk toch gelukt. Inmiddels beginnen we daar in Afrika gewend aan te raken. Op naar het ontbijt, helaas geen koffie en toast omdat de elektriciteit niet werkte. We moesten het met yoghurt doen, maar na een paar tips van Peter aan de staf hadden we alsnog een kop koffie en thee te pakken. Snel de bus in, zodat wij niet zo laat bij de volgende accommodatie zouden zijn.

Na de nieuwe paspoort controle mochten wij langs de grens van Zuid Afrika. Met een nieuw stempel in ons paspoort gingen wij naar een traditioneel "Swazi" dorp. Daar werd een uitleg gegeven over hoe de rollen zijn verdeeld. Echt feministisch was het niet… 🙈 Als blijk van waardering gingen de “ bewoners” een traditioneel lied en dans aan ons voordragen. Tess, Morris en Fem werden mee genomen om mee te dansen.

Na een mooie rit verder op weg naar het Krugerpark. Wij hebben een accommodatie in het reservaat. Waanzinnig gaaf huisje met als kers op de taart giraffen en impala's voor de deur. Een mooie plek om even rustig te genieten van de fantastische omgeving en een heerlijk diner. Weer op tijd naar bed, want morgen gaan wij op zoek naar de Big Five en al het moois dat in het Krugerpark is te zien.

1. Diana:
    1 augustus 2023