Vliegveld

24 juli 2023 - KwaDukuza, Zuid-Afrika

Wat een mooi hotel was het de afgelopen nacht. Jammer, dat wij maar zo’n korte nacht hebben in dit hotel. Vanmorgen vroeg vertrokken op weg naar het vliegveld in Kaapstad. Na een snelle check-in en een bakje koffie het vliegtuig in. Het was een rustige vlucht naar Durban en voordat wij opstegen sliepen Fem en Tess al. Na 1,5 uur vliegen zijn wij veilig geland en kunnen we op naar onze accommodatie. We blijven hier twee dagen en hebben morgen een dagje rust!

Na  aankomst in een wat primitieve lodge hebben de kinderen met z’n allen gespeeld. Het ultieme camping gevoel. Er zitten veel apen dus er mag buiten niet gegeten worden. Binnen het complex is het veilig, maar buiten het complex wat minder. Er staan hekken met prikkeldraad en overal moeten wij de hekken op slot doen als wij er door gaan. Dus dat zegt genoeg denk ik.

Gisteravond was Peter met de kinderen naar de receptie omdat daar het enige WiFi punt was. Ik zat alleen in het huisje met een klein lampje te lezen en je moet je voorstellen dat het hier pikdonker is. Zie ik door het raam een zaklantaarn schijnen en verschijnt er een donkere man door het raam. M’n hart sloeg een paar slagen over. Bleek het de bewaker te zijn die zijn ronde deed op het park om te kijken hoe het was. Hij stelde zich netje voor en wij hadden even een praatje. Ik was wel even geschrokken. De stroom viel uit, dus met de zaklamp naar het restaurant. Het restaurant heeft generatoren met voldoende licht. Na een gezellige avond op tijd naar bed. De kinderen zijn doodmoe, maar we hoeven er morgenochtend niet vroeg uit. Wel lekker, want de reis is geweldig, maar ook heel vermoeiend.

1. Gees:
    25 juli 2023
    Wat een mooie foto’s!!! Lekker een dagje rust!
    Daarna weer op weg naar mooie avonturen!
  2. Tante Ineke:
    25 juli 2023
    Wat zien jullie mooie en indrukwekkende dingen. Prachtig.