Op zoek naar de walvissen?

18 juli 2023 - Hermanus, Zuid-Afrika

Na een heerlijk ontbijt werden wij om 8 uur in de bus verwacht. Het weer is ontzettend veranderlijk. Zo regent het pijpenstelen en zo schijnt de zon weer. Tijdens de tussenstop in Stellenbosch ook bekend als de Oak City, is de op een na oudste Europese nederzetting in Zuid-Afrika na Kaapstad, oorspronkelijk opgericht als een landbouwkolonie. Het is het grootste van de twee belangrijkste wijnbouwgebieden in Zuid-Afrika. Wij hebben daar een kruidenierswinkel of antiek winkel bezocht. Het was leuk om specerijen te ruiken en oude Nederlandse spullen te zien. Vervolgens hebben wij daar nog even het stadje bezocht. Na een uurtje konden wij weer in stappen in de bus op weg naar Hermanus. Dat is een kustplaats die bekent staat om walvissen te spotten. In die baai komen de walvissen bij elkaar om te bevallen. Als er een walvis gespot wordt gaat er een toeter af. Zodat iedereen het weet dat er een walvis in de baai gespot is . Wij hebben er jammer genoeg geen een gezien. Maar krijgen nog meer kansen om deze gigantische dieren te spotten. Het weer was daar niet heel lekker maar na een lekker lunch zijn wij door het mooie landschapen naar onze eindbestemming gegaan. Mooie velden met korenbloemen die geel van kleur zijn en met het zonnetje er op lijkt het wel goud. Waanzinnig!!

Rond de klok van 17 uur reden wij een mooie oprijlaan op tussen de sinaasappelbomen en met op de velden de mooie Ibissen en Parelhoenders. Het hotel was een landhuis uit de 17e eeuw. Wat een bijzondere plek. De kinderen gingen gelijk voetballen op het veld. Het landgoed had een oppervlakte van 150 hectare. De zon verdween achter de horizon. Mooie plaatjes leverde dat op. Het hotel was alleen voor onze groep.  Tussen 18 uur en 20 uur zou de stroom uitvallen. Snel de zaklantaarns te voorschijn halen. Wat een rare gewaarwording is dat. Aan de bar was 1 sfeervolle lamp en een houtkachel. In de hoek van de bar stond een piano. En mocht een van onze groepsleden in een band te zitten?!  Met een wijntje, een biertje en een gezellig muziekje was een avond om door een ringetje te halen. De kinderen vonden het heel bijzonder en hebben zich ook uitstekend vermaakt. Kortom, het was vandaag weer een kadootje.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade