Wat een bijzondere eerste dag

16 juli 2023 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

Na een goede nachtrust werden wij om 8 uur in de bus verwacht. Onze gids is Paul en komt uit Zuid-Afrika🇿🇦. Het Afrikaans is een grappig taaltje maar je moet ontzettend opletten. In de groep zitten leuke mensen. Iedereen is nog steeds op tijd, want zodra je te laat bent, moet er in de bus als tegenprestatie een liedje worden gezongen. Fem heeft al een BFF (best friends forever) gevonden en dat al na de eerste dag. Morris is onze paparazzi en Tess is op zoek naar…. mooie Snaps en Instagramplaatjes.

De dag begon met regenachtig weer maar dat mocht de pret niet drukken. Wij hebben veel foto momentjes gehad. Waar wij heerlijk konden kijken naar de spectaculaire vergezichten maar ook verschillende koffie-tentjes en winkelcentra’s. Na een boottocht in de regen waren wij op zoek naar de Robben. Daar lagen ze heerlijk op een rots. Tijdens het boottocht zwom een dolfijn met ons mee. Wat is en blijft dat een gaaf gezicht.

De spectaculaire kustweg was ontzettend mooi. Het klaarde langzaam op. De zon levert vaak mooie plaatjes op. De hoogtepunten waren Chapman’s Peak, Noordhoek, Hout- Bay, en natuurlijk het Zuidelijkste puntje;  Kaap de Goede Hoop. Onderweg hebben wij veel dieren voorbij zien komen. Een dolfijn, een marmot, bavianen, struisvogels, eland-antilope, en als laatste een kolonie pikkewynen🐧op Boulders Beach.

Wat een bijzondere eerste echt dag.

1. Gees:
    17 juli 2023
    Wat een mooie foto’s, jullie hebben al veel gedaan op de eerste dag! Op naar de volgende belevenis! Geniet ervan!
  2. Esther Van Iterson:
    17 juli 2023
    Gaaf zeg!! Zeker die dieren .
  3. Josine Ouwehand:
    Wauw! Wat een mooie plaatjes! We genieten zo lekker met jullie mee 🤩
  4. Diana:
    21 juli 2023
    Leuk om een beetje mee te reizen!