Op zoek naar de struisvogels

21 juli 2023 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Na een eigen gemaakt ontbijt met de bus richting de Ronde vallei. Daar werden wij op gewacht met kleine Safari auto’s om de berg op te gaan waar een gids klaar stond om een rondleiding te geven op een Protea plantage.  Omdat het winter is zijn de bloemen nog niet in knop. De koffie stond klaar met een heerlijke chocolade taart. En een waanzinnig uitzicht.

Vervolgens richting Oudtshoorn op zoek naar de struisvogel. De struisvogels staan gewoon langs de weg. Het zijn ontzettende grappige dieren. Na een heerlijke lunch met struisvogel biefstuk. Waar Fem heerlijk van heeft gegeten. En zelfs een stukje heeft gedeeld met een vegetarisch jongetje 🙈.

Wij hebben een rondleiding gehad op een struisvogelfarm waar wij de dieren mochten voeren. Het was echt hilarisch!! De kids vonden het super leuk om te doen en gezien te hebben. Na een drukke lange dag kwamen wij aan in onze lodge Klein Plaas. Het was een soort camping met lodges. De WiFi was niet goed. Dus daarom enige vertraging met de blog.

De kinderen konden daar even los gaan. Heerlijk spelen in de speeltuin. Het was daar veilig en dus konden we ze daar goed loslaten. Morris heeft met z’n vrienden gevoetbald en viel na een domme actie met kleren en telefoon in het zwembad. Kleding gelijk laten wassen en de schoenen laten drogen bij de bbq. 's Avonds hadden wij met de groep een traditionele braaj. Beter bekend als een Afrikaanse bbq. Het was weer een gezellige avond met heerlijke wijnen. Op tijd naar bed want de wekker gaat weer morgenochtend vroeg.